- 26.02.2016
Siromašenje se nadaljuje, prioritete iz Škofij niso upoštevane
Svet KS Škofije je že na januarski seji začel razpravo o proračunu MOK za leto 2016 in sklenil, da člani do naslednje seje proučijo dokumente in pripravijo svoja stališča. Na MOK so namreč v predvidenih rokih lani poslali finačni načrt KS, s vsemi potrebnimi sklepi , tudi zbora krajanov v oktobru. V proračunu občine pa sredstev za nujno potrebne investicije in vzdrževalna dela ni.
Člani so se opredeljevali do višine in dinamike predvidenih sredstev za investicije v KS Škofije; vlaganj v objekte in v namene, za katere s KS ni bilo nobenega dialoga in za KS niso prioritetni, niti prostorsko in družbeno opredeljeni; višine sredstev, namenjenih za vzdrževanje in nujno sanacijo cest in ostale komunalne opreme ter zneska nameravanih investicijskih vlaganj v mestno področje in primestne in zaledne KS.
V četrtek, 18.3.2016, je svet KS Škofije na podlagi stališč članov sprejel naslednji sklep, ki je hkrati izvaja za javnost:
Svet KS Škofije izraža veliko zaskrbljenost nad sprejetim proračunom MOK za leto 2016. V njem se namreč nadaljuje 14 letni trend siromašenja celotnega zaledja, ki postaja iz leta v leto bolj nerazvito, zanemarjeno, s slabimi cestami in povsem nerazvito infrastrukturo. Občutek tretjerazrednosti občanov v vsaj 17 krajevnih skupnosti pa se povečuje. To je daleč od policentričnega razvoja občine. Obratno – MOK postaja vse bolj invalidna, kar pomeni, da se s premoženjem občine ne gospodari kot dober gospodar, kar zahteva zakon in statut. Naše ugotovitve konkretiziramo z naslednjimi podatki in zahtevami:
1. Svet KS Škofije se ne strinja in ne odobrava v finančnem načrtu MOK (FN) enostransko dodeljene višine in določene dinamike predvidenih sredstev za izgradnjo kanalizacije 2. Škofije, ker je to za našo skupnost že vrsto let nujna investicija zaradi vse večjega sanitarnega in ekološkega ogrožanja. Po sprejetem finančnem načrtu naj bi se izgradnja razvlekla v 3 letno obdobje, brez zagotovil, da se bo to tudi realiziralo. Zato zahtevamo, da se v letu 2016 prične z izgradnjo in dokonča v letu 2017.
2. Svet se ne strinja, da so v FN MOK za 2016 predvidena sredstva v višini 360.000 EUR za odkup in obnovo bivše karavle na Plavjah. Ta nakup in investicija iz javnih sredstev v KS Škofije nikoli ni bila opredljena kot prioritetna. Še več, o nameri in cilju KS ni bila niti seznanjena, niti ni bila pozvana, da poda svoje stališče, kar je v nasprotju s prvim odstavkom 145. čl. Statuta MOK*. Predlagamo, da se sredstva prerazporedijo za namen izgradnje že projektiranega krožiščnega priključka ceste Tinjan – Škofije – državna cesta R3-741/0235, kar bi pripomoglo k umirjanju prometa in večji varnosti udeležencev prometa.
3. Sredstva FN MOK za 2016 namenjena za nujno investicijsko in tekoče vzdrževanje cest in ostale komunalne opreme ne zadoščajo niti za krpanje cestnih poškodb po zimskem obdobju. Za te namene bi morala MOK opraviti prerazporeditev sredstev in zagotoviti za potrebe KS Škofije vsaj 100.000 EUR za l.2016 in podobno v naslednjih letih.
4. V segmentu investicijskih vlaganj sprejetega FN MOK za leto 2016, kjer je namenjenih kar 92% načrtovanih investicijskih sredstev za mestno področje in le 8% za preostalih 17 KS, v katerih živi 54 % prebivalstva Mestne občine Koper, postavlja FN MOK te občane v neenakopraven ali celo deprivilegiran položaj tretjerazrednih občanov. Mnoge od teh 17 KS nimajo urejene kanalizacije, cest, nekatere celo vodne oskrbe, torej osnovnih bivalnih pogojev , medtem ko se v mestnem področju vlaga v razsipno nadstandardno opremljanje.
5. Svet se tudi ne strinja s sprejetim načrtom prodaje stvarnega premoženja – nepremičnin v lasti občine na območju KS Škofije. Načrt za l.2016 predvideva razprodajo več kot 400 parcel. Smatramo, da bi morala občina ta načrt predhodno uskladiti s KS, predvsem v luči prostorskega planiranja in v skladu s 145. členom in 151. členom občinskega statuta. Predlagamo, da v načrtu prodaje za l. 2016 ostanejo le parcele, ki pomenijo zaokrožitve ali ureditve dejanskih stanj, za katere so krajani KS vložili zahtevke /predloge. Vse ostale občinske parcele, ki posamično ali z združevanjem omogočajo nove gradnje, pa se zamrzne do sprejetja OPN.
*Iz statuta MOK
145. člen
Kadar občinski svet odloča o zadevah, ki se nanašajo samo na interese prebivalcev posamezne krajevne skupnosti, mora predhodno pridobiti mnenje sveta krajevne skupnosti, ki ga mora predložiti do seje občinskega sveta, na kateri je na dnevnem redu predvidena obravnava takega vprašanja.
V primeru, da gre za poseg v prostor, ki je širšega pomena in svet krajevne skupnosti ni dal pozitivnega mnenja za tak poseg, je za odločitev o tem potrebna večina vseh članov občinskega sveta.
151.člen
Svet krajevne skupnosti odloča o vseh zadevah v okviru nalog, ki so v skladu s tem statutom naloge krajevne skupnosti, zlasti pa:
- sprejema statut krajevne skupnosti in druge splošne akte;
- sprejema programe svojega dela;
- predlaga finančni načrt in pripravi zaključni račun krajevne skupnosti;
- voli predsednika in podpredsednika sveta;
- imenuje volilno komisijo in po potrebi delovna telesa ter vaške oziroma četrtne odbore, če tako določa statut krajevne skupnosti;
- oblikuje mnenja in predloge za občinski svet o zadevah iz občinske pristojnosti, ki se nanašajo na območje krajevne skupnosti;
- sklicuje zbore krajanov;
- odloča o uporabi sredstev, s katerimi razpolaga krajevna skupnost;
- odloča o drugih zadevah v skladu z zakonom, statutom in drugimi splošnimi akti občine in statutom krajevne skupnosti.