- 05.11.2022
Novi priključek za Plavje je grajen v skladu s predpisi

V luči pomislekov na družbenih omrežjih o novem priključku za Plavje, smo za odgovor o dimenzijah ceste povprašali projektanta.
Iz projektne pisarne PS Prostor d.o.o. odgovarjajo:
"Pri dimenzioniranju zunanjih gabaritov ceste iz Škofij za Plavje smo pri načrtovanju med drugimi pravilniki in zakoni in tehničnimi specifikacijami uporabili:
- Pravilnik o projektiranju cest (Uradni list RS, št. 91/05, 26/06, 109/10 – ZCes-1, 36/18 in 132/22 – ZCes-2).
- In se nahaja na tem spletnem naslovu http://www.pisrs.si/Pis.web/pregledPredpisa?id=PRAV5811
Gre za veljaven pravilnik (do uvedbe novega), ki v 28. členu pravi:
28. člen
(vozni in prehitevalni pas)
(1) Širina voznega pasu v premi je odvisna od funkcije ceste in projektne hitrosti, kot je razvidno iz naslednje preglednice:
Projektna hitrost (km/h) | ≤50 | 60 | 70 | 80 | 90 | 100 | 110 | 120 | 130 |
Funkcija ceste | Širina voznega pasu (m) | ||||||||
Daljinska cesta | – | – | 3,25 | 3,25 | 3,50 | 3,50 | 3,50 | 3,75 | 3,75 |
Povezovalna cesta | – | 2,75 | 3,00 | 3,25 | 3,50 | – | – | – | – |
Zbirna cesta | 2,50 | 2,75 | 3,00 | – | – | – | – | – | – |
Dostopna cesta | 2,50 | 2,75 | – | – | – | – | – | – | – |
(2) Širina voznega pasu mora biti enaka na celotni dolžini cestnega odseka, razen v predoru in v območju obstoječe zazidave v naselju.
(3) V nivojskem kanaliziranem križišču ali priključku je na cesti v naselju širina pasu za levo zavijanje minimalno 3,00 m oziroma 2,75 m za ceste, ki imajo manj kot 5,0% tovornega prometa.
(4) Maloprometne ceste za enosmerni ali dvosmerni promet z izogibališči imajo vozni pas minimalne širine 3,50 m.
(5) Prehitevalni pas je enake širine kot vozni pas.
Pri načrtovanju smo izbrali – določili kategorijo ceste kot Zbirno cesto s projektno hitrostjo <50 km/h, ki določa širino voznega pasu 2×2,50 m z razširitvami v ovinkih.
Tipske prereze ceste s PLDP>1500 vozil na dan (39. člen) prav tako določa enako širino voznega pasu.
Izvaja se cesta s širino voznega pasu 2×2,50 m z razširitvami v ovinkih ter z dodatnim 2×0,25 m robnim pasom, kar nanese na širino voznih pasov 2×2,75 z razširitvami v ovinkih kar je 2×0,25 m več kot zahtevajo predpisi. "
Za sam priključek ( križišče) na državno cesto je bila izvedena študija upravičenosti. Dokument, v katerem je pojasnjeno zakaj je obstoječi (stari) priključek na državno cesto neustrezen, objavljamo v celoti (pdf dokument pod člankom). Prilagamo še gradbeno situacijo.